Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Pomoc społeczna

JAK UZYSKAĆ POMOC Z GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

 

O pomoc mogą ubiegać się osoby, które spełniają warunki określone w ustawie o pomocy społecznej. Pomocy społecznej udziela się osobom i rodzinom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej, w szczególności z powodu:

  • ubóstwa,

  • sieroctwa,

  • bezdomności,

  • bezrobocia,

  • niepełnosprawności,

  • długotrwałej lub ciężkiej choroby,

  • przemocy w rodzinie,

  • potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności,

  • bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych,

  • braku umiejętności w przystosowaniu do życia młodzieży opuszczającej placówki opiekuńczo-wychowawcze,

  • trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą,

  • trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego,

  • alkoholizmu lub narkomanii,

  • zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej,

  • klęski żywiołowej lub ekologicznej.

 

 

Prawo do świadczeń z pomocy społecznej przysługuje:

  • osobie samotnie gospodarującej, której dochód nie przekracza kwoty - 634,00z

  • osobie w rodzinie, w której dochód na osobę nie przekracza kwoty 514,00zł

  • rodzinie, której dochód nie przekracza sumy kwot kryterium dochodowego na osobę w rodzinie

 

przy jednoczesnym wystąpieniu co najmniej jednego z wyżej wymienionych powodów lub innych okoliczności uzasadniających udzielenie pomocy społecznej.

 

 

 

Jak ubiegać się o pomoc

Jeżeli znalazłeś się w trudnej sytuacji życiowej, z którą nie możesz sobie poradzić przy wykorzystaniu własnych sił i środków, zgłoś się do Ośrodka. Pracownik socjalny przeprowadzi z Tobą wywiad środowiskowy umożliwiający dokonanie oceny występujących problemów i zakresu potrzeb oraz udzieli szczegółowej informacji, jak również stosownej pomocy, kierując się dobrem Twoim i Twojej rodziny.

 

Wymagane dokumenty:

 

Osoba zatrudniona - zaświadczenie z zakładu pracy o osiąganych dochodach (netto) za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku;

 

Osoba bezrobotna zarejestrowana w Urzędzie Pracy – decyzja o zarejestrowaniu oraz karta bezrobotnego z wpisem potwierdzającym ostatnią wizytę w urzędzie pracy;

 

Osoba niepełnosprawna - orzeczenie o stopniu niepełnosprawności;

 

Emeryt (rencista) - odcinek emerytury (renty)  z poprzedniego miesiąca.

 

Pomoc nie zostanie przyznana gdy:

  • standard życia przewyższa zadeklarowane dochody,

  • nie zostaną złożone wymagane dokumenty,

  • osoba ubiegająca się pomoc nie chce współpracować z pracownikiem socjalnym w zakresie wykorzystania własnych możliwości, uprawnień i zasobów,

          pracownik socjalny stwierdzi marnotrawienie zasobów finansowych.

Pogoda

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Maj 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dywitach z siedzibą w Tuławkach, adres: Tuławki 10A 11-001 Dywity, tel. Tuławki: 89 513 22 24, 512 441 652, tel. Dywity: 89 511 92 78, e-mail: gopsdywity@wp.pl

2. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Maciejem Żołnowskim pod adresem e-mail: inspektor@cbi24.pl.

3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.

4. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych, w tym przepisów archiwalnych.

5. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) ww. Rozporządzenia.

6. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora.

7. Osoba, której dane dotyczą ma prawo do:

 - dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawiania, sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także - w przypadkach przewidzianych prawem - prawo do usunięcia danych i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych.

- wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się
 z naruszeniem przepisów powyższego rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Ponadto informujemy, iż w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych nie podlega Pan/Pani decyzjom, które się opierają wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, o czym stanowi art. 22 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dywitach z siedzibą w Tuławkach, adres: Tuławki 10A 11-001 Dywity, tel. Tuławki: 89 513 22 24, 512 441 652, tel. Dywity: 89 511 92 78, e-mail: gopsdywity@wp.pl